Gravid vecka 24 (23+0-23+6)


Som en påse kattskit. 

Hej alla! Vecka 23 blev det ingen uppdatering om, för motivation, ork och allt de där har inte funnits. Ellie har varit sjuk och jag har vabbat hur mycket som helst känns det som. Så vecka 23 hände det inte så mycket. 

Men vecka 24 då, avslutades igår och jag mår fortfarande som en påse skit till och från. Vet inte vart det kommer från, men illamående kommer då och då och jag känner mig så tung ibland. Har även fått en hals som börjat spöka nu senaste dagarna, så jag kanske bara håller på att bli sjuk och att det äntligen bryter ut. 

Bebis i magen mår prima, har sparkmaraton främst på kvällarna. Känns som om att hen försöker sparka ut livmodern till och från men det är ju lite charmigt. Kallar bebis i magen för monstret, så vi får se vad det är för litet monster som kommer ut i januari. 
Var hos barnmorskan i veckan, allt såg fint ut. Monstrets hjärtljud lät bra och hade normal frekvens. Jag hade gått upp i vikt till 75kg och blodtryck va bra! Järnvärldet var fortfarande bra trotts att jag dissat mina järntabletter (då jag fortfarande blir så illamående av dem). Så en ok stämpel på mig och bebis i vecka 24. 

Annars så har det inte hänt så mycket i veckan. Jag har tränat en del, och är helt förälskad i stakmaskinen på gymmet. Har fått en så bra teknik nu så det känns som om att jag kan staka i 5min/km på tyngsta motståndet utan större ansträngning. Stakade 4km utan problem här om dagen, vilket är kul. Saknar löpningen något enormt dock. 

Måendet har som nämnt pendlat en del, typ som en påse kattskit och helt ostoppbar.  Berg-och-dalbana med andra ord. 

Nu är 60% av denna graviditet avklarad. Börjar längta orimligt mycket till januari.

Veckans magbilder (dock fotade i dagens morgobljus (mörker?)) 
 Och så lite bilder från veckan! 





















Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0