Gravid vecka 22 (21+0-21+6)

Well hello vecka 23! I söndags klampade vi in i vecka 23, men detta inlägg handlar om föregående vecka, dvs vecka 22.

Lycklig. Det är nog så jag har kännt mig hela veckan! Lite trött, javisst, mycket på jobbet och Micke har jobbat långa dagar på skolan, men jag har mått bra. Lite sämre träning denna vecka, men mer lyssnat på kroppen och motionerat i form av promenader. Det har gjort att jag verkligen har kunnat köra på när jag kört på gymmet osv. 

Magen växer på, kan dock fortfarande spänna magmusklerna så att det knappt syns att jag är gravid, se gärna bildserien i bildraddan sen! Det är lite coolt. Magen känns även som lägre än när jag bar Ellie, så jag funderar verkligen på om det kanske kan vara en kille denna gång? Vad tror du? 

Ellie gör framsteg med orden hela tiden, hon pratar och förklarar och kan en mängd med ord som bara blir fler och fler. Tror även att hon nu börjar förstå att jag har en bebis i magen. Var hos grannarna och deras lilla E i helgen som va, jag fick hålla lilla mini E och Ellie va så duktig! Alltså hon va så mån om att lilla bebisen skulle ha det bra och klappade på henne. Känns som om att Ellie kommer kunna passa in sig i storasysterrollen bra och att hon typ förstår att det är en liten bebis i magen, precis sådär liten som lilla E. 

Annars så har jag verkligen inget mer kul att berätta från veckan gällande min graviditet. Jag mår bra helt enkelt. Kroppen känns okej, lite trött i bäckenbotten till och från, men bäckensmärtan har typ försvunnit. 

I fredags blev jag 24 år. Micke överraskade mig med en ny tvättmsskin + ny fläkt i badrummet! Jag grinade av lycka! Jag önskade mig bidrag till en ny tvättmaskin av min familj, så nu när jag fick en tvättmsskin kunde de pengarna få gå till en ny elcentral i hallen med en jordfelsbrytare och så ska vi även investera i en ny diskmaskin som faktiskt diskar disken helt rent! 
Jag fick tårta av svärmor + annat och blev firad alldeles sådär fantastiskt lagom mycket av fina vänner och familj. Har kommit på att det är väldigt bra att önska sig tårta i födelsedagspresent, för då slipper man baka själv!

Puss! Ses nästa vecka! Förhoppningsvis med uppdatering på "rätt" dag, alltså lördag (eller söndag). 






























Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0