Gravid vecka 21 (20+0-20+6)

53,2% avklarat. I skrivande stund vecka 22 (21+1). Skriver lite om föregående vecka, träning och livet.

 

Blödningarna från min livmodertapp har avtagit, blödde tisdag och onsdag med färsk blödning på morgonen, men sedan inget mer under dagen. Idag är jag helt "ren" – hallelujah! Glad för det lilla. I samband med blödningarna kände jag en så otrolig trötthet i underlivet, som om att alla muskler där nere skulle vilja falla ut ur fiffin. Nu har det lugnat ner sig. Igår kände jag nästan ingenting. Idag är jag medveten om en, inte tyngdkänsla, men kanske en liten molande trötthetskänsla i musklerna.


Jag har gett upp löpningen för nu. Jag vågar inte riskera de stötarna. Men väl några träningspass + raska promenader har jag skapat ihop.


Veckans träningspass;

Carola CR fitness rumpass – 3 varv, 1. 30 lounge/ben, 2. 20 single leg deadlift/ben, 3. 20 squat, 4. 30 donkey kicks/ben, 5. 15 glute bridges.


Gympass: uppvärmning stakning i stakmaskin 5 min = 1000 m. supraspinatusaktivering i cable, 12x3/sida 1,5 kg. Lutande sidlyft axeldrag i cable 12x3/sida, 4 kg.  Sedan cirkel med 3 övningar x 2, 1 cirkel 3 varv sedan byte av cirkel. Cirkel 1: 1. Frivändning med stång 15 kg, 10 st. 2. Axelpress med stång 15 kg 10st, 3. Ensides clean 10st/sida 8kg. Cirkel 2: 1.marklyft 10 st, 30kg, 2. Roddrag med stång 10 st, 30 kg,  sidoakivering bål stående med kb 8 kg, 10st/sida. Klart! 


Gympass: HIT-pass light version. Cykling till gymmet som uppvärmning. 4 stationer, 4 min/station. 1 min vila mellan stationerna. Station 1: löpintervaller 10 m x 4, 10 st, 8 squats (kb i hö/vä hand 4/4) 8 kg, 8/8 sidoplanka med kick. Station 2: 10 KB-swing 16kg, 10 st roddrag TRX, 8 utfallshopp. Station 3: 10 st Dips på stepbräda, Marklyft med KB 16kg, 10 st, 10 squatjump. Station 4: löpning upp/ned på step 10 st, 4 st burpees med händer på stepbrädan i nedersta läget, 8 hopp upp på step med squat.


Gympass: 4x4 min intervaller i stakmaskinen, 1,5 min vila. Siktade på att staka 800 m/4min, slutlängden på stakningen blev 3321m.  AMRP 13 min, 10 utfallshopp, 5 armhävningar med släpp, 5 burpees med hopp över hantel, 5 boll över axel 25kg,  10 roddrag i TRX, 5/5 hantelryck.  Jag hann 4 varv+ samtliga övningar fram till roddragen på varv nr 5.


Promenad 5 km med lite lätta korta löpbitar.


Veckan har annars varit bra, lite trött men Ellie har sovit väldigt bra. Veckorna blir lite långa då jag och Ellie är mycket själva för att Micke jobbar långa dagar. Men jag får mycket kvalitetstid med Ellie, vilket jag tackar för. Ellie har även börjat älska förskolan och vill inte gå hem där ifrån. Får nästan muta henne för att få med henne hem när jag hämtar, vilket jag ser som ett gott tecken. 


Ellies prat utvecklas mer och mer, nya ord kommer hela tiden och det är riktigt roligt att försöka hålla en konversation med henne nu, för vi förstår varandra.

 

Annars så är mitt gravidmående oförändrat från förra veckan. Dock lite mer funderingar på vad sjutton vi har gett oss in på? En till liten gullunge, och ingen sömn. Men det blir nog bra. Längtar så mycket, men hinner samtidigt knappt längta för att livet händer nu. 


Avslutar med lite bilder från veckan, fina vänner, lek, magen etc. Hörs nästa vecka! 
















Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0