Gravid vecka 25 (24+0-24+6)

Hej vecka 26 och hejdå vecka 25. 

 

Lätt förkylning, sammandragningar (???) och en hel natt med sömn. 

 

Vecka 25 swishade förbi lika fort som alla veckor verkar gå just nu. Som i en blinkning var den över och jag tackar och tar emot. Känner mig lite klar med att vara gravid nu. Lite vemodigt, för jag kommer antagligen inte genomföra en till graviditet, vi har sagt att 2 barn är nog. Men man ska aldrig säga aldrig. Hur som helst så har jag en del veckor kvar i denna graviditet. 

 

Veckan har varit okej, fått in 2 gympass, men inte så mycket mer sedan, bara vardagsmotion. Jag har haft snuva och känt av halsen, så jag har faktiskt gett mig själv träningsförbud. Känner mig bättre idag, men känner allt mer ofta av en trött känsla i bäckenbotten och min ländrygg känns av till och från när dagen lider mot sitt slut. 

 

Ellie har sovit bättre den här veckan och faktiskt sovit en hel natt i sitt rum själv! Förstå en hel natts ostörd sömn- Helt underbart. 

 

För övrig så känner jag mig peppad på en ny vecka. Jag har äntligen börjat köra in veden och stapla i vedboden. Eftersom Ellie inte tycker det är så roligt att lassa in ved så kör jag kvällstid med pannlampa. Ser ut som en mupp, men ca 2,5 timmar den här helgen innebär att jag har fått in ca 25% av all ved. Bara liite slit kvar med skottkärran denna vecka. Mitt mål denna vecka är att få in all ved i vedboden, får se om jag lyckas med det, eller om Micke hjälper till på ett hörn. 

 

Jag har äntligen köpt mig en aktivitetsklocka! Väntar med spänning på att den ska komma med posten. Vill börja registrera steg osv för att se min aktivitetsnivå på en dag. Vill verkligen ha det svart på vitt för hur mycket jag rör på mig utan att träna. Jag har fortfarande sådan ångest sådana dagar jag inte tränat utan "bara" vardagsmotionerat. Klockan ska förhoppningsvis kunna lugna mitt psyke lite. Återkommer med hur det går. 

 

Det va nog allt för denna vecka. Magen växer på, minimonstret sparkar på. Jag är lika trött som alltid, men vardagen rullar på. Lika lite graviditetsreflektioner denna vecka som de andra. 

 

Har ni några namnförslag förresten? Jag har 0 namn på min lista. Inte känsla för något. Så hit me med förslag! 

Här kommer veckans bilder.

 

 











Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0