Gravid vecka 27 (26+0-26+6)

Ingen uppdatering från min sida förra veckan. Förlåt. Jag har dragits med en monsterförkylning i 1vecka nu. Förra helgen va jag så däckad att jag knappt klarade av att ta hand om mig själv och Ellie. Sjukskriven från jobbet måndag och tisdag. Först idag börjar jag känna att jag är på banan igen.
Men en veckouppdatering om föregående gravidvecka dvs v 27 kan jag bjussa på nu!

Magen växer på. Jag har haft skumma förverkar till och från nästan varje dag de senaste två veckorna. Monstret sparkar runt och verkar må bra, vilket är superskönt. 
Denna graviditet känns det verkligen som om att jag bär längre ned och bebisen ligger liksom längre ner mot livmoderhalsen. Jag blir töttare i bäckenbotten fortare (trotts alla evineliga knipövningar), läcker dock inte urin när jag hostar eller nyser (tack gode för det). Annars så mår kroppen ganska bra. 
Ellie har utvecklats så mycket de senaste två veckorna! Att få vara med henne och se henne utvecklas är helt fantastiskt. Hon kan nu räkna till 10 med stöd och till 5 nästan helt själv. Orden kommer fler och fler, lika så med namn. Hon har även börjat sätta ihop ord till tvåordsmeningar. 
Ett litet urval kommer här: 
Mamma
Pappa
Mini (katten) 
Märta (katten) 
Kom mamma (eller pappa) 
Vatten
Duscha 
Hoppa
Springa
Bada
Mormor
Farmor 
Mia 
Pippi
Hästen 
Katten (och kattljud mjau) 
Hund (ljudar voff) 
Korv 
Mat
Kaka
Docka
Nappen 
Snutten 
Där
Här
Äpple
Mössa
Jacka 
Ut
Gunga

Det va några ord som jag kommer på såhär på en gång. Sådant som kommer dagligen. 

Vidare så kan jag berätta att ladutakets baksida äntligen är färdig med ny plåt på! Så nu kan vintern få komma snart. Det är bara 1 pressning som ska plockas bort och nockplåten som ska läggas, sedan är det helt klart! Äntligen! Micke har varit så duktig som fixat taket. 

Hemma så är det inte så mycket mer som behövs fixas inför vintern. Vi ska försöka Mura om skorstenen lite om tid finnes, annars så får vi göra det till våren.  
Till våren ska vi även ta in någon som lägger om hela hustaket och så ska vi chakta av hela framsidan och göra om med grus och bättre planering av gårdsplanen. Måste medge att jag längtar efter det! 

Nog svammel nu. Avslutar som vanligt med lite bilder! 


















Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0