Gravid vecka 19 (18+6)

Gravidkåthet och annat.

Hej på er! Kände att det kanske var dags att dra igång en sådan här vecka för vecka igen med magbilder och måendeuppdates såhär i vecka 19. Gjorde det när jag var gravid med Ellie ju, och det är ju riktigt roligt att ha kvar såhär i efterhand.

Jag gör väl ett försök nu.

Vecka 19 (18+6)

Måendet är ganska bra.  Orken är åter, jag orkar leva mitt vanliga liv och träna. I förrgår sprang jag 5 kilometer utan att behöva stanna. Det går inte fort, nej, men jag kan springa i konstant tempo fortfarande utan smärta. Det är underbart. Vikuppgången har inte varit så drastisk denna gång, utan nu pendlar jag mellan 71 och 74kg, vägdes in på 71 kg vid första BM besöket, så det verkar inte hända så mycket på viktfronten just nu.

Både på KUB och RUL såg allt bra ut med lilla monstret i magen. Känner nu även tydliga buffar och snurrar inifrån vilket är underbart.

Magen är inte särskilt stor än, utan syns lite om jag har tighta kläder på mig. Brösten har vuxit sig till meloner och är konstant ömma. Storleken har jag inget emot, men jag tycker att de kan sluta ömma lite nu. Jag ska liksom inte ha bebis för ens i januari, så de kan ta det lite lugnt på växtfronten, de behöver ju inte bli supermegadunderstora redan nu?

För övrigt har jag inte ens hunnit reagera över att vi har gjort halva graviditeten nästa vecka. Livet rullar på i superfart och Ellie tar upp så mycket av min tanketid så jag tar mig knappt tiden att tänka över min graviditet. Jag blir mest frustrerad när orken inte räcker. Men då får jag komma ihåg att säga till mig själv "hallå, du gör faktiskt ett barn medan ditt liv fortfarande rullar i 180 det är ok att inte orka ibland". Jag har som vanligt lite svårt att acceptera att jag inte ska klättra på ladutaket, eller att jag har bäckensmärta. Men jag njuter samtidigt mer av denna graviditet än vad jag gjorde när jag var gravid med Ellie.

Så, nu är det så sent att jag borde ha sovit för 10 min sedan, har natten + morgonen imorgon med Ellie. Avslutar veckans gravidsnack med lite kassa mobilbilder på magen + fina bilder från RUL. Ska försöka ta mer bilder med systemkameran. Men lovar inget.

Så även en liten fundering, huuuur kan jag vara så kåt hela tiden? Alltså måste bara dela med mig av att denna graviditet har genererat en mängd bra sex so far. Får se hur länge denna underbara hormontopp håller i sig? Får väl passa på att njuta, med två barn blir det väl liiiite mindre tid till spontansex skulle jag tro?

Puss

(null)


(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0