Fredagendenartondemajtvåtusenarton

Postpartumuppdatering

Åtta veckor har gått sedan Ellinore klämdes ut genom min fiffi. Ja mer glamoröst och mer förfinat tänker jag inte säga det.

Som jag skev i min förlossningsberättelse så sprack jag (kanske inte så konstigt när ett huvud med omkrets 34cm skulle ut genom min fiffi). Stygnen är helt borta och allt har läkt ihop fint. Visst känns det fortfarande vart jag har varit lagad, men det är okej. 

Jag skrev ju här för några veckor sedan att jag äntligen slutat blöda avslag. Några dagar senare så började det igen... Sen så har jag varit blödningfri hela förra veckan, men börjat småblöda igen under senaste dagarna. När jag läst på olika forum så är det tydligen helt normalt?! Men jag ska till BM på återkontroll den 28:de så ska fråga lite om det då. Någon som har koll och kan säga att det kan vara så efter en förlossning? Är liksom aningens trött på det här med konstant/väldigt oregelbundet blödande. 

Kroppen har återhämtat sig grymt bra! Jag är så imponerad. Dock så har amningen typ trollat bort alla mina former?!! Vart tog min rumpa vägen? Och mina lår?!! Fan alltså vad jag har tappat muskler. Måste verkligen börja styrketräna med lite tyngre vikter för att få tillbaka lite mera former. Det är verkligen som om att amningen käkar upp allt. Det bara har sagt slurp, det som finns kvar nu av graviditetskilona är lite extra fett på magen. 
Det ska bli intressant och se vad jag väger när jag ska till barnmorskan. Jag äger ingen våg (många anledningar till det som jag väljer att inte ta upp nu), så jag har ingen aning om vad jag väger nu efter förlossningen. Senaste vikten som togs var väl ca 1,5 vecka innan förlossningen och då vägde jag 85kg (!). Det kan jag ju säga att jag inte gör nu i alla fall.
(null)

Jag passar på att tacka min kropp lite extra och konstaterar att jag är så lyckligt lottad som har en så bra kropp som trollar tillbaka sig så bra.  

Avslutar med en bild där jag sammanställt "förvandlingen" från 1 vecka PP —> 8 veckor PP (bilderna i mitten är nog 3 och 5 veckor PP). 
(null)

Puss

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0