Vecka 37

Vecka 37 till ända. Jag har varit superförkyld hela veckan, totalt slut och så snuvig. Jag har i princip inte orkat att göra någonting.
Micke har haft sportlov, så han har varit hemma. Det har varit trevligt med sällskap hela veckan. 
Veckan har varit jobbig både fysiskt och psykiskt. Hela tisdagen grät jag. Jag grät för ingenting alls, jag kände mig helt världelös och bara helt orkeslös. Micke fick mig dock att må bättre fram emot kvällen. Men så sjuk känsla det är att inte kunna kontrollera tårarna, de bara kom. 
Kroppen har varit totalt utmattad, i kombination med illaående på grund av mycket hormoner samt en mängd förvärkar. Kroppen känns brutalt tung, jag börjar ha svårt på riktigt att vända mig i sängen samt ta mig upp från soffan. 
Jag har sovit så dåligt den här veckan. Vanknat av att jag har haft ont i bihålorna, då kännt att jag varit kissnödig, för att sedan haft förvärkar när jag lagt mig. Ryggen börjar bli trött av att bära så tungt. Värst stryk tar thorakalen. Jag tror att det är brösten som börjar väga så mycket, så att min överkropp inte riktigt orkar mer. 
Börjar även känna av knäna. Det är som att min kropp nu säger att den är helt färdig med att väga ca 13 kg för mycket. 
 
I och med att jag har varit sjuk hela veckan har jag inte kunnat träna något alls. Jag har gjort lite yoga för att öppna upp ljumskar och bröstrygg, det har varit skönt, men å så jag saknar att lyfta skrot på gymmet. Jag har varit ute och gått promenad nästan varje dag, för att aktivera mig lite i alla fall. Men nu trycker bebbe riktigt mycket nedåt och jag kan få rejäla ilningar då jag går lite längre. 
Ska jag nu slutligen behöva acceptera att jag faktiskt är höggravid och att jag inte fixar att hålla uppe tempot lika mycket längre? 
 
Vad har annars hänt denna vecka? 
 
Träffade Paulina i lördags. Det var så välbehövligt. Så underbart att ses, käka lunch, fika och prata om livet. Hon är så fantastiskt underbart bra ♥
 
Jag och Micke var på spelkväll hemma hos våra grannar Simon och Amanda i lördags. Det var väldigt trevligt. Sådär lagomt ambitiöst och väldigt kul. 
 
I söndags kollade jag på Vasaloppet. Låg alltså i soffan/sängen från 8 på morgonen till ca 13. Pratade sedan med mor min på telefon. Det var mysigt, även fast hon bor bara ca 2 mil bort så ses/hörs vi inte superofta, så det är alltid lika kul att prata lite i telefon med henne. 
 
Veckans storhadling är gjord. Veckomenyn lyder följande: 
Ciderkyckling med ris 
Fisk med sås och bulgur 
Sojafärslasagne
Skink-och broccolipaj
Linssoppa med baugette
 
Har även plan på att baka banan och chokladkaka någon dag i veckan. 
 
Då orken ej varit på topp denna vecka har ingenting fotats, så det fick bli lite magbilder i hallspegeln. Håll till godo, vecka 37:s gravidmage. Magen har sjunkit och naveln petar nu helt ut. Jag känner mig så klar med att ha bebbe på insidan. Nu får hen mer än gärna titta ut. 92,5% av graviditeten klar. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0