Måndagendentjugosättemarstvåtusenarton

Att en så liten människa kan skapa så mycket oro i mammahjärtat. 

Lillan har klarat alla tester galant. Pigg och frisk som en liten nötkärna! 
Men hon visade tendenser på nyföddhetsgulsot dagen innan vi fick åka hem från FLL. 
Den 23/3 tog vi nytt test för gulsot, fick klartecken att åka hem och komma tillbaka för kontroll 25/3. 
25/3 kommer vi in tar blodprov. Klockan är runt 10. Vi får vänta på svar. De ringer upp och säger att billirubinvärldena har höjts, så vi får packa saker med oss, komma och ta nytt prov och vara berädda på att läggas in på BB. 
Kommer in 13.30 till BB-mottagningen i Falun. Ska ta nytt prov. Nu är lillan stucken i båda händerna, så de får kalla in en expert som sticker henne i huvudet. 
Mer orolig väntan på provsvar. 
Vi får klartecken att åka hem igen! Halleljua!
Får tid för nytt prov på MVC i Borlänge idag. 

Kommer till MVC idag, tar blodprov. Usch vad det gör ont i hjärtat att se folk sticka nålar i lillan. 
Får åka hem och vänta på svar. 
15.00 ringer de och säger att världena i blodet höjts igen och att vi måste läggas in på BB för behandling. 
Packar i stress och lätt panik ihop grejer så att  vi kan åka in till Falun. Det gör så ont i hela mig, vill inte att det ska hända något med vår lilla tjej. 

Kommer in på BB. Alla tar det superlugnt. Visar oss vårt rum, visar lampan lillan ska sola under som behandling. 

Och nu sitter vi här, väntandes. Lillan solar, sover som en stock i sin uppvärmda lilla låda med lampa över. 
Hon ska till en början sola 6 timmar, sen ska nytt prov tas. Efter det ska en ny bedömning göras för hur vi ska gå vidare.

Vi lever i bebisbubblan. Fokus ligger i princip bara på vår lilla tjej. Ingenting annat fångar min uppmärksamhet tillräckligt mycket för att jag ska kunna fokusera nämnvärt. 

Micke är med och är världens bästa sambo och pappa. Hela familjen samlad. Lillan i sin box, jag som den flaxande hönsmamma jag är och Micke som det lugna stabila ankaret mitt i allt det här. 

(null)

(null)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0