Vecka 32

Vecka 32 klar. 80% avklarat. Rutinbesök hos barnmorskan gick finfint. Behövde ej ta blodprov eller urinprov denna gång då allt såg så bra ut sist. 
SF-mått: 31 cm (+2 cm sedan sist)
Blodtryck: 135/70 mmHg
Vikt: 79,4 kg
Bebbes hjärtljud: u.a
Jag följer fortfarande min kurva fint. Bebbe ligger och trycker mot vänser sida och sparkar hej vilt mot höger revben. Känner sparkar mest hela dagarna, njuter av att se hur hela magen rör på sig när bebbe rör sig där inne. 
Veckan har bara susat förbi. Jag har inte mått särskillt dåligt, men börjar bli rejält trött på eftermiddagarna när jag har jobbat hela dagen. Har tagit mig igenom 2 st styrkepass denna vecka och varit ute och promenerat. Igår var jag ute och hackade snö för att få bort en gigantisk snövall som låg invid husväggen, målade väggar i barnrummet samt storstädade hela huset. Men sen sa kroppen ifrån, mådde inte toppen så att säga på eftermiddagen/kvällen. Idag har jag kunnat vara ute, gjort en snögubbe, plusat i snö som räcker mig upp till låren, veckohandlat mat, målat i bebbes rum, sytt lite bäbiskläder, lagat matlådemat och gått promenad på isiga gator. Jag känner att det börjar bli betydligt tyngre för ryggen, nu när magen växer så att det knakar. Börjar längta efter förlossningen och att vårt lilla pyre ska vara här. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bästa sällskapet som finns när man ska fota magbilder. 
 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0