Vecka 36

Well hello there vecka 37! Vecka 36 passerad. Är nu megaförkyld, men har haft en bra vecka. 
 
Jag och magen kånkar på, var hos barnmorskan på rutinkoll i tisdags. 
  • Vikt:81,5kg
  • SF-mått: 34 cm 
  • Blodtryck: 120/70mmgHg
  • Hb-värde: 107 g/L 
  • Bebbes hjärtljud: 135 slag/min = bra 
  • Inget protein i urinen 
  • Bebbe ligger med huvudet fixerat nedåt och lite lätt ruckbart
Allt såg jättebra ut, förutom att mitt Hb-värde är väldigt lågt. Så nu ska jag knapra 2 järntabeltter/dag istället för 1 och hoppas på att det blir bättre. Bebbe verkar trivas bra i magen. Bökar runt, trycker mot mina revben och ibland känns det som hen vill göra utbrytningsförsök genom magen och inte ned genom fiffi. 
Jag har börjat få rejäla förvärkar och fått erfara hur det känns att få sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. 
 
Gymmet har jag lyckats masa mig till 3 ggr (!!!) denna vecka! 
 
Pass1: 
Stakning 10 min 
Ben träning:
  • Squats med skivstång: 20 kg x 10, 2 set. 40 kg x 10, 3 set, 50 kg x 10, 1 set
  • Utfall: 30 kg x 10 /ben, 3 set
  • Rakbensdrag i cable 10 x 3/ben, 6,5 kg. 
  • Legcurl i maksin 10 x 3/ben, 10 kg 
  • Sittande abduktion i maskin 10x3, 7kg/ben. 
Pass 2:
Stakning 10 min, crosstrainer 10 min 
Cirkelträning  4 varv, 10 reps/övning 
  • Cleans m skivstång, 20 kg 
  • Dips på box 
  • Höftlyft (breda och smala)
  • Kettlebell swing 20 kg 
  • Marklyft med kettlebell 24 kg 
  • Militärress 12,5 kg 
Avslutade med bicepscurls i kablemaskin, 6 kg 10x3/sida 
 
Pass 3: 
Stakning 10 min
Rygg/axlar med Micke 
  • Militärpress, 15 kg, 10 x 3 
  • Hantelpress 6 kg 10x1, 7 kg 10x1, 8kg 10x1
  • Axellyft åt sidan i kablemaskin, 2,5 kg, 10x3/sida
  • Sittande rodd i kablemaksin, 16,5 kg 10x3
  • Enarmsrodd med hantel, 12 kg, 10x3/sida
  • Goodmornings m viktskiva, 15 kg 10x2
 
 
 
 
Sedan har jag varit ute och gått en promenad varje dag, för att bibehålla lite kondition. 
Igår var det strålande sol, så jag, Micke och Rickard byggde snösoffor på åkern bakom huset, samlade några från Mickes familj och grillade korv i solen. Det var supermysigt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Var på en supertrevlig afterwork med jobbet i fredags. Tackde av Janina som ska iväg och jobba i Stockholm. Jag var ute och hängde på Pitchers och Olearys ända tills klockan 21.30! Det är typ nytt rekård då det gäller att vara ute sent i offentliga miljöer. 
 
Micke har givit mig cupcakes och jag har faktiskt kännt att det har varit väldigt skönt att vara ledig denna vecka. 
 
Vi var på föräldrakurs i onsdags. Den var helt världelös, så vi gick efter halva. Att man kan göra en kurs så ointressant? Jag lärde mig inget nytt, känner mig inte ett dugg mer förberedd inför förlossningen än innan jag var på kursen. Det enda jag kunde konstatera var att det verkligen är dags att packa ihop BB-väskan så att den är klar. 
 
I skrivande stund sitter jag här med rinnande näsa, en papperstuss upptryckt i näsan för att hindra allt från att rinna ut (nässpray hjälper typ inte).  Har förvärkar och känner mig allmänt slut. 
Gravidappen säger att 90% av graviditeten är gjord. Det är nära nu. 95% av alla födslar sker mellan vacka 37 och 42. Jag håller tummarna för att vår lilla fis vill titta ut snart. Längtar så mycket. 
 
 
 
Puss


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0