Vecka 35

 
Avslutar vecka 35 med 35 dagar kvar till bf. Att man kan längta efter något så otroligt mycket, snart snart snart ska jag äntligen få träffa de lilla som ligger och bökar runt i min mage. 
Jag vet att jag ska ställa in mig på att det kan ta ytterligare 14 dagar, men det känns som att det är så nära, så det är så svårt att addera till de där två veckorna. 
 
Var på extra rutinkontroll hos barnmorskan i veckan, eftersom jag hade högt blodtryck förra besöket. Allt såg bra ut denna gång. Bebbes hjärta slår jättefint, barnmorskan sa att hen verkar trivas där inne. Jag hade bara 135/75 mmgHg, så blodtryket blev godkänt. Läcker inget protein i urinen heller. Så jag är grön. Vikten håller sig på stabila 80,5 kg. 
 
Kroppen har kännts bra den här veckan. Jag har kunnat träna på och gått promenader. Skottat denna j*vla snö, städat och göra sådana där vardagliga saker. 
 
Veckans träning har bestått av: 
Måndag:
Gym 
  • Crosstrainer 10 min, stakning i stakmaskin 10 min 
Cirkelträning, 4 varv, 10 reps/övning
  • Cleans med skivstång 20 kg
  • Squats 20 kg
  • Marklyft 24 kg 
  • Burpies mot box 
  • Armhävningar på knä
  • Enarmscleans 8 kg 
  • Dips på box 
  • Avslutade med militrpress 15 kg 3x10
Snöskotning 2 gårdar, samt hundpromenad. 
Antal steg/dag/distans: 16 786 steg. 9,4 km
 
Tisdag 
Promenad
Antal steg/dag/distans: 13 939 steg. 8,8 km
 
Onsdag 
Promenad
Antal steg/dag/distans: 16 514 steg, 10,1 km 
 
Torsdag
Promenad 
Antal steg/dag/distans: 9 960 steg, 5,9 km
 
Fredag
Hemmagymsträning, 7 varv, 10 reps/övning 
  • Squats 20 kg 
  • Marklyft 20 kg 
  • Axelpress 10 kg 
  • Butterflies 2,5 kg 
  • Enarms frivändning m press 10 kg
Antal steg/dag/distans: 10 511 steg, 6,1 km 
 
Lördag 
Gym 
Ryggpass med Micke 
  • Stakmaskinen 10 min
  • Latsdrag, breda 12 x 3, smala 12 x 3
  • Raka latsdrag 12x3 
  • Enarmsrodd med hantel 12x3
  • Avslutade med enarms frivändning m press 10 kg, 10x3, samt militärpress 12,5 kg 10x3. 
Söndag 
Ska nog bra ta det lugnt idag och ladda inför ett gympass imorgon. 
 
 
 
 
 Veckan har gått fort, bebisrummet böjar bli klart, föräldrakurs äntligen inbokad, planerat in att gå på föreställningen "den mentala förlossningsväskan". Har träffat Celine och snackat en massa strunt, en så välbehövlig träff. 
Pricken över i:et på denna vecka var att Maria kom hem från Göteborg en sväng. Det var så mysigt att få ses igen och få hälsa på hemma hos henne i Sågmyra. Äta tacos med fina vänner och Marias familj. Lyxigt och guldkant på livet. 
En fantastiskt bra vecka har det varit. 
 
 
 
 
 
 
Veckans bilder på mig och kalaskulan. Tycker ändå att magen har sjukit lite? Eller är det bara jag som inbillar mig? Tror att bebbe har lagt sig lite mer på plats. Inbillar mig i alla fall att det är något lättare att andas och mer plats för lungorna. Låsningen i costotransversallederna på höger sida håller i sig, fy satan i gatan vad ond och jobbig en låsning kan vara. Vet inte heller om jag vågar gå och knäcka ut det, kanske bara lika bra att härda ut tills hela graviditeten är klar? Det går ju bra för det mesta. 
 
 
 
 
Då laddar jag och kalaskulan inför vecka 36. Puss på livet. 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0