Vecka 34

Vecka 34 till ända. Åå vad jag längta efter vår lilla bebbe! 
Första veckan som mammaledig passerad. Känns så galet att få vara hemma och ledig bara sådär.  Jag har plötsligt både tid och energi till att ta mig till gymmet. Jag har även kunnat gå flera promenader med Niklas och bara njutit av att få vara ledig. Kroppen tuffar på. Visst är det tungt, och trycket nedåt bara ökar. När det inte trycker nedåt, så trycker det uppåt, eftersom lillen har fått för sig att ligga  och trycka in under mina revben. 
 
I veckan har jag bland annat hunnit måla klart i bebbes rum, varit och kollat på Mickes curlingmatch, fixat och donat hemma, haft lyxdejt hemma med Micke (druckit göttigt akloholfritt vin), haft mellomys och en massa gos ned hunden Niklas. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Veckans träning bestod av 2 gymmpass! Hurra!!  Det finns lite musklet kvar ändå trots att jag bara kör med lättare vikter. 
Pass 1, 10 reps/övning, 5 varv 
  • Cleans 20 kg
  • Burpies mot box 
  • Marklyft 24 kg
  • Enarmsrodd 12 kg
  • Sidositups
  • Dips på box
  • Squats 20 kg
  • Bicepscurls 10 kg
Pass 2, 10 reps/övning, 4 varv 
  • Armhävningar
  • Chins med assistans av grönt gummiband, 3 st, fokus på tekik och exentriska fasen. 
  • Squats 20 kg
  • Butterflyes 2,5 kg/arm 
  • Axelpress 12,5 kg
  • Bicepscurls 12,5 kg
  • Ketelbellswing 20 kg
  • Marklyft  m ketlebell 24 kg 
 
 
 
Var även hos barnmorskan denna vecka på runtinbesök. Bebbe mådde hur fint som helst, hjärtljuden lät jättebra, verkar ligga bra i magen och rör sig livligt. 
Jag hade dock något högt blodtryck, så jag ska tillbaka nästa vecka för att kolla det och urinprov. 
Men veckans checkup blev:
  • 80,5 kg
  • 130/85 mmgHg
  • Blodsocker ok
  • SF 33 cm. 
 
Kalaskulan växer fort nu. Känns så bra att det inte är så många veckor kvar!
 
 
 
Puss på er

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0