Vecka 33

Hejdå vecka 33. Hej vecka 34! 
Vecka 33 har förflutit snabbt och det känns som att kroppen verkligen börjar att göra sig redo inför förlossning. Jag har haft ett nästan konstant tryck ned mot bäckenbotten, mensvärksliknande känsla och även några riktigt rejäla sammandragningar. Bebbe sparkar hej vilt och nu är då majoriteten inte några gulliga sparkar, utan hela magen flyttar sig. Jag börjar starkt fundera över om jag kommer att ha några inälvor kvar, intakta efter denna graviditet? 
 
Idag har jag jobbat min sista arbetsdag och går på mammaledighet. Känns ganska galet att jag har planerat att vara hemma till januari 2019. Hur sjukt? Jag kommer inte att gå till jobbet på nästan ett år. 
 
Kroppen känns fortfarande relativt pigg. Andfåddheten och trycket ned mot bäckenbotten är väl det som besvärar mig mest. Jag börjar ha svårt att böja mig ned. Men trotts det försöker jag att kriga på med träningen. Denna vecka har jag kunnat räkna in två gympass, vilket är helt magiskt! 
 
Pass 1: 7 varv, ingen vila emellan. 
  • 10 st armhävningar på knäna
  • 10 st burpies mot box 
  • 10 st knäböj 16 kg
  • 10 st marklyft m kettlebell 24 kg
  • 10 st/sida enarmsrodd m kettlebell, 12 kg
Pass 2: 5 varv, ingen vila 
  • 10 cleans, 20 kg
  • 10 luggage deadlifts, 20 kg
  • 10 squats, 20 kg
  • 10 one legged RDL, 20 kg
  • 10 armhävningar på knä
  • 10 kettlebell swing, 20 kg
Just nu kör jag med lättare vikter på alla övingar, försöker att hålla tempot uppe och göra flera varv.  
Utöver gymmet har jag promenerat en del, men jag får inte gå för långt, förd å protesterar både rygg och bäcken, ca 50 min brukar vara okej. 
 
Nu peppar jag inför vecka 34 om mammaledighet! Tänk att det bara är mellan 4-8 veckor kvar bra (6 veckor till beräknad BF), sen får jag träffa vår lilla bebbe! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0