Vecka 20

Då var halva graviditeten passerad, 50% av väntetiden avverkad. Jag har nu i slutet av veckan fått plocka ur min navelpiercing (Micke tyckte att det såg ut som att den skulle spräcka huden kring naveln). Magen växer sakta men säkert och idag är det exat 140 dagar kvar till beräknad förlossning.

 

Lillparveln sparkar på hej vilt i magen. Nästan varje gång jag lägger mig ned och slappnar av en liten stund så känner jag hur lillen bökar runt där inne. Om man har tålamod och håller handen på nedre delen av magen kan man känna sparkar. Det är riktigt mysigt att ligga och känna hur det bökas runt. Blir lika lycklig varje gång jag känner rörelser från magen. Om jag buffar på magen så kan jag även få en spark till svar, det är magiskt.

 

Den akuta hungers-känslan har lagt sig, jag kan nu mera äta som en ”normal” person. Jag blir inte heller tokillamående om det går mer än tre timmar mellan att jag äter. Det är också otroligt skönt.

 

Jag börjar känna av ryggen. Främst på kvällar när jag slappnar av, då kommer den molande smärtan i ländryggen ned i bäckenet, främst på höger sida. Jag kan även känna av ryggen när jag har rört mig mycket en dag, städat och fixat osv. Jag känner att jag inte orkar lika mycket länge. Jag börjar även ha svårare att bära tyngre föremål så som tex kartonger, då protesterar kroppen (främst ryggen), trotts att jag lyfter ”korrekt”. Men det är bara att börja acceptera det antar jag.

 

Är sugen på cloettas ”spotlunch” nästan hela tiden. Undviker dock att äta det i så stor utsträckning som möjligt. Vill inte lägga på mig allt för många onödiga graviditetskilon. Men ibland så får jag unna mig.

 

Jag tränar mellan 3–4 ggr/vecka. Springa intervaller går fortfarande bra. Enda nackdelen är att det börjar bli så kallt ute och att magen som sticker fram så blir kall.

 

De va nog vecka 20:s uppdatering. Nu är det bara 50% kvar.

 

 
 
Givetvs veckans magbild, v 19+6 , förd i favoritpajamasbyxorna. 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0