Vecka 26

Då var vecka 26 avklarad (25+ 0-6), bara 98 dagar kvar. Nu är vi alltså under 100-strecket! Hurra! 
Var på MVC i veckan, lyssnade på bebbes hjärtljud som slog så fint. Bebbe verkar må fint inne i magen. 
Jag hade högt blodtryck dock, 140/85 mmHg. Fick göra urinprov, men det var tack och lov ingen protein i urinen. 
Vägde mig också, väger nu 76 kg, har faktiskt bara gått upp 6 kg än så länge. Trodde verkligen att det skulle vara mer medtanke på min diet. 
SF-måttet mättes till 25 cm och det hade barnorskan ingenting att anmärka på, så jag antar att min mage växer i godkänd takt då. 
Hade ett hb-värde på 113, så jag ska börja att äta järntabletter. 100mg/dag. 
Ska tillbaka till BM på måndag med nytt urinprov och ta trycket igen.
 
Bebbe sparkar en massa, sparkar så att hela magen rör på sig. Jag kan ligga hur länge som helst och kolla på magen när den rör sig och känna hur bebbe sparkar runt.
 
 
 
 
 
Puss

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0