En väldigt bra fredag

Hej bloggisen. Idag hände det mig först något väldigt hemsk och sedan något väldigt fantastiskt. Hela dagen var till en början väldigt normal, allt flöt på, jag åt vegetarisk tacogratin på gastronomen matsal. Sedan gick jag upp och simmade ett simpass på lugnet. Just nu låter allt väldigt normalt, och inget hemskt har hänt, jag vet. Men nu kommer det katastrofala! När jag bytte om sedan efter att jag simmat klart tappade jag mina glasögon! Ja, det låter inte så illa, men det är det, tro mig. Bågen på de vänstra ögat spricker och glaset åker ur, och det bli splitter av plasten! Usch. Men nu till det bra. På vinst och förlust går jag in på smarteyes där jag köpt mina glasögon. Tar fram mitt trasiga par med glas och trasig båge och säger ”hehe, jag har lyckats med denna fantastiska bedrift när jag idag tappade mina glasögon.” hon in kassan tar en snabb titt, säger det här ska vi fixa, kollar upp min båge på hennes dator, försvinner in på lagret och kommer tillbaka med en exakt lika dan båge! Hon plockar ur mina glas ur gamla bågen, trycker in dem i den nya, böjer till bågarna och säger ”varsgo!”. Och jag tar bågarna och frågar, ”och vad kostar det här mig då?” och hör och häpna, hon säger ”inget”. Så jag fick ett par helt nya bågar helt gratis! Så jag ger en stor eloge till smareyes för deras otroligt bra service och fantastiskt trevliga personal här i Falun! Tack, tack, tack! Detta gjorde min fredag helt fantastisk och inte katastrofal. Tummen upp för smarteyes!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0