Bland tamponger, glasögon och mensvärk

Åker buss -igen. Åker buss och läser bok. I väskan har alla tamponger ramlat ur sin ask när jag frenetiskt letade efter tuggummi. Jag har menaverk och har glömt mina verktabletter hemma. Kvinnorösten i högtalarna läser upp hållplats efter hållplats, - Samuelsdal riksväg 50, tallen riksväg 50... 
Har botaniserat i min handväska idag, det jag fann var: tamponger, bindor, p-piller, handsprit, hörlurar, trasiga hörlurar, nycklar, strumpor, plånbok, kvitton, två paket tuggummi, en bok, busskort, inträdeskort till simskolan, 6 st pennor - två bläck och fyra blyerts, reflexväst, vattenflaska, glasögonfodral, linsdosa, fodral med extragrejor till hörlurarna, plåster, glasögonpuysmedel, telefonladdare och sist men inte minst ett hänglås. En rätt imponerande samling saker i en liten väska tycker jag.
Är framme med bussen om fem minuter. Min finis hämtar mig i stan så jag slipper att gå de där sista kilometrarna hem till honom. (Massor av pussar till honom!) Jag ska dricka te när jag kommer fram, sitta i soffan med mitt tjockistäcke, läsa bok och mysa. Hoppas på att den fördömda mensvärken vill gå och dö snart. 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0