En onsdag mitt i veckan

Vintermörker utan snö, plugg, Svenska Björnstammen. Nagellack i rött, julklappar, lucia. Har fullspäckat schema fram till den 15 december. Känns bra att ha en plan, men det känns mindre bra att jag har så mycket att göra. Men jag ska kämpa! Jag orkar, jag kan, jag vill. Jag ska orka några veckor till, jag ska kriga mig fram i drivorna av plugg, för sen är det jul och då får jag äntligen slappna av ett litet slag. Längtar till dess, längtar efter att ha tid för min underbara pojkvän. Jag längtar efter att ha tid att träffa mina vänner, längtar efter tid till att spela på min gitarr. Har körövning inför lucia imorgon (kan inte texten till alla låtar, aaaah!), får stressplugga in dem si sådär tio min innan, så hoppas jag på att några ord fastnar i alla fall.

Nu ska jag värma min vetekudde, krypa ner i sängen och önska att jag inte låg ensam. Jag ska drömma, och sova törnrosasömn ända tills klockan ringer 06.30 imorgon. 

 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0