Söndag den 14 Juli

Jag har avskavt nagellack på mina naglar. Rött är det, sexy red heter färgen om jag inte minns fel. Tre av mina tio naglar på händerna har gått av, är korta och inte sådär snygga längre. Jag har en väldig mensvärk och lätt huvudvärk. Lika bra att ta dubbla panodil med en gång så botas båda värkarna, två flugor i en smäll liksom. Nyss hemkommen från Gotland. En vecka spenderad med mor, Göran lillsyrra och pojkvän. Sovit ganska dåligt i natt. Trotts sängsälskap av min underbara man.

 

Idag har jag inte gjort någonting. Jag har inte orkat någonting. Jag har inte velat vara social, inte varit glad, inte orkat gå ur mina pösiga mångmönstradfrägade byxor. Inte orkat skärpa till mig och tagit mig ut på min joggingrunda som jag egentligen vet att jag behöver. Det enda jag har orkat idag är att stått i duschen, tagit bort oönskad kroppsbehåring och publicerat massor av bilder på denna ack så inaktiva blogg.

 

Ibland önskar jag att man skulle kunna spara energi, sådär som i ett batteri. Så som idag när jag nu känner att jag behöver energi så kunde jag kunna gå och ta lite energi in i min kropp så att jag orkar göra något. Alla människor skulle kunna ha ett sådant förråd, en lite energitank till varje människa i familjen. Där skulle man kunna lagra överskottsenergi, för att sedan plocka fram den energin och tanka batterierna inne i kroppen när man känner att krafterna tryter. Hur man skulle kunna överföra energin har jag inte kommit på än, men en sak är säker stora batterier behövs, överföringsprincipen kan vara en uppfinning för framtida tankegång. 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0