.


Tiden går,
Sekunder blir till minuter, minuter blir till timmar
Timmar blir till år
I en sövande dimma passerar livet år efter år
Som sagofigurer i en bok, har vi alla luddiga kanter
Finns vi i verkligheten?
Finns du?
Finns jag?
När blir vi verkliga?
Jag vill nå dig, komma så nära inpå som det bara går.
Jag vill känna dina andetag mot mig, vi, i ett.

Du säger att vi finns
Jag säger att du bara ser ett kalejdoskop av minnen
Du ger dig inte, inte jag heller.
Har du tröttnat på mig?
Har jag tröttnat på dig?
Jag tror inte det.
Hur länge ska vi stanna?
Hur länga ska vi leva i en dimma, och låtsas som ingenting.
När spricker bubblan?
Bubblan av liv, liv och rörelse.
När blir vi verkliga? du och jag.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0