Alkohol och lite annan skit

Fredag kväll. Sitter här för mig själv, fredagsmyser, äter lite Toblerone och känner mig lyxig. Sara, Peter och Alice har precis lämnat huset med sin alkohol och cigaretter. De frågade om jag ville följa med ut, men jag kände att jag inte orkar. Jag vill inte umgås med fulla människor, sitter hellre här hemma, känner mig bitter och har oplattad lugg.

 

Saknar Sebastian och är trött på att vara hemma. Vill skriva musik men det finns ingen inspiration, oavsett hur många timmar jag sitter med gitarren och skapar olika melodier. Ge mig lite inspiration tack!?

 

En fluga surrar konstant runt i mitt rum - otroligt irriterande. Jag funderar strakt på att gå och hämta damsugaren och dammsuga upp den. Den kommer då gå en säker plågsam död till mötes. Hehe, känner mig elak.

 

Har fällt elaka kommentarer till människor (en människa närmare bestämt) hela dagen. Elakt jag vet, (förlåt gud, jag kanske får komma till himlen ändå? Jag är ju inte mer än mänsklig) men du kanske vet den här känslan som fyller kroppen när man först tydligt och bestämt sagt att man vill vara ifred och inte bli störd med massa onödigt sällskapsprat, och sedan trotts det blir störd i alla fall? Om du nu har det, så förstår du hur jag har känt sedan lunch, och elaka kommentarer har bara slunkit ur mig. För den gråsvarta ångan inuti mig, den ville ut, och allt skit ville riktas mot en specifik människa.

 

Hade en släng av ångest idag också. En släng av ”jag vill inte att sommarlovet ska ta slut”- ångest. Orkar inte bli seriös, börja plugga, börja jobba, sluta träna varje dag. Jag kommer nog bli knäpp som jag blev förra treminen. Usch, tänker verkligen leva livet resten av sommarlovet, så gott jag kan i alla fall. Paulina far ju till USA, Maria till Göteborg och jag ska övningsköra. Så jag och Celine får väl leva livet så gott vi kan på egen hand mellan min körkortsteoripluggning och övningskörning. I mina öron låter de i alla fall som en bra plan.

 

Låter jag bitter nu? Låter jag som en tragisk ungdom som inte har något liv? Eh, jag orkar verkligen inte bry mig. Imorgon ska jag träna igen. Längtar efter gymmet och att få pumpa ut mig totalt igen.

 

Förresten så har jag inmundigat en halv cider ikväll, tyckte de var nog där, jag är verkligen världelös på att inmundiga alkohol. Ser ingen poäng med det. Wejwej storfestarn är jag! 

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0