Life doesn't give you the people you want, it gives you the people you need. To love you, to hate you, to make you, and to make you the person you were ment to be.

Jag har världens bästa familj. Jag har ett underbart liv. Jag har ett fantastiskt jobb. Och skolan är inte så hemsk trotts allt, när jag tänker efter. Ibland kan jag önska att jag levde något annat liv, kanske lite mera glamoröst än ett liv där jag jobbar i en simbasäng, cyklar tills skolan och färgar håret med rea-färg från Ica Maxi. Men när jag tänker efter så skulle jag inte vilja byta bort mitt liv för något i värden. När jag får underbara sms från min pojkvän, och när jag får vara med honom då är allt perfekt. När mamma glad i hågen kommer och hämtar mig efter jobbet, då känner jag mig underbart bortskämd, för jag slipepr att cykla hem. När mamma bakar hembakt bröd, och jag får äta godmacka när jag kommer hem från skolan, då är livet bra. Och på jobbet, när jag känner mig som fulast i blommig baddräkt, trassligt hår i backslick och hästsvans, vatten i ögonen och känner att jag har tjocka ben, och det kommer ett simskolebarn och ger mig en kram och säger att det var jättekul på simskolan idag. Då känns allt genast så bra. Eller när en simskolebarnsförälder kommer och säger att jag är duktig, då känner jag att jobbet är inte så tråkigt ändå, jag får så mycket uppskattning och kärlek för det jag gör. Så det är värt varenda minut i simbasängen, allt skrikande och tjatande, allt busande och all energi, det är värt allt. 
Livet är jobbigt ibland, visst, men det är då jag får tänka på det som får mig att må bra. Att jag har så mycket kärlek omkring mig som bara finns att hämta hem. Mitt liv är underbart, kanske inte alltid i harmoni, men det är så det ska vara, perfekt och underbart, perfekt och oförstörbart. 
 
 

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0