En ganska tråkig rubrik utan fantasi, jag ska bli hemligagent när jag blir stor

Ja, då var det måndag igen. Måndag den 10 september 2012. Det är tre dagar tills jag blir gammal, riktigt gammal, sjutton år närmare bestämt. Jag längtar inte. Det blir 16+1 och det betyder att jag måste börja bestämma mig för vad jag ska bli när jag har gått ut gymnasiet. Det betyder att jag måste fatta jobbiga beslut. Jag kanske ska följa Sofies och Emils råd, jag ska antingen bli psykolog eller hemligagent. Jag tror att jag ska satsa på att bli hemligagent och få gå omkring utklädd i olika förklädnader. Då skulle jag ha ett roligt jobb. Eller så skulle jag kunna bli psykolog och tjata hål i huvudet på folk tills de berättar sina bekymmer för mig bara för att jag ska vara tyst, det kan funka som min plan b. Annars så kan jag nog få jobba på simskolan för resten av mitt liv *jippie*.

 

Nej, nu ska jag sluta klaga och njuta mina sista dagar som liten sextonåring, och verkligen gå omkring och tro att jag är snäll och söt. Jag tror jag ska gå i hängselbyxor, glasögon och randig tröja från polarn&pyret imorgon bara för att få känna mig som ett gulligt förvuxet litet barn. En toppenidé!

 

Just nu har jag:

1.       Panikångest över matten

2.       Stressångest

3.       Åldersnoja

4.       Behov att måla naglarna rosa med ugglor på

5.       Tufsig lugg

 

Jag har för många nagellack och för mycket kläder i garderoben. Jag sitter just nu utan bh, iklädd i bara t-shirt och rosa stringtrosor i min säng. Godnatt min skatt.

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0