Gult

Ja, idag är det lördag. Jag har kollat på Eric Saade live på svt, och har konstaterat att jag inte är ett fan av honom. Han sjunger bra ibland, men långt ifrån alltid. Han är som en hoppande stutsboll på scenen. Ganska roande att se på.

 

Idag borde jag ha pluggat fysik, men de har jag inte gjort. Jag orkade inte det just idag, jag tänkte bara ”vem orkar plugga på en lördag?” Så jag struntade i det och lät min fysikbok vackert ligga kvar på skrivbordet i sin hög med papper, block och matteboken.  Jag skrev tidigare att jag hade fysikprov, (eller skrev jag det?) men i varje fall så klarade jag inte det. Jag ska göra omprov som vanligt. Dock så är jag inte bedrövad över huvudtaget, för hela min klass har fått underkänt på det provet. Jag menar verkligen alla, alla kuggade på fysikprovet.  Så nu ska det bli intressant att se om min fysiklärare kommer att reagera, eller om han kommer fortsätta att lära ut med sitt opedagogiska lärosätt. Får se på tisdag om det kommer att ske någon förändring.

 

Sitter nu och myser framför en brasa, har gosat ner mig i mjukisbyxor, en stor stickad töja, har raggsockor på fötterna och har en rykande kopp med ingefärs och citron te.  Livet är nästan perfekt nu, det enda som saknas är min fina pojkvän. Jag saknar honom så otroligt mycket. Jag saknar honom mer och mer för varje dag som går. Även fast jag var med honom i måndags och tisdags, så känns det nu som om att jag inte har träffat honom på hur många veckor som helst. Saknar honom mer och mer för varje minut som går.

 

Ska ta och rycka upp mig nu, ska fixa till mina naglar nu, mitt nagellack har blivit avskavt, och jag har fobi mot sådant. Så nu ska jag måla naglarna gula med vita prickar på.

 

Pusspuss äppelskutt


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0