Alla är fula någon gång

Jag har avskavt nagellack och mina naglar har gått av och blivit korta. Jag har inte ätit något sen klockan tolv idag, och jag är inte hungrig. Jag ska och träna om en timme med min fina Paulina, springa benen av mig i trappor, och jag kommer vara en svetthög när jag kommer hem. Känns härligt det där.

Har funderat lite idag, och jag har konstaterat att jag är ganska konstant ful när jag jobbar, halvfrägat blött hår, inget smink, och står i en baddräkt eller mjukisbyxor. Jag går i sportbh dagarna i ända, och mitt hår är aldrig fint. Jag har trasiga naglar, och barnen klottrar tusch på armarna. Så den som kan säga att jag är vacker då, den måste vara lite knäpp. Det är samma sak på morgonen när man vaknar, då man har knullrufs och sömngrus i hela ansiktet, ögonen är små grisögon som kisar mot ljuset, då är man inte heller vacker. Men man kan ju inte vara vacker hela tiden. Jag får bjuda på min fulhet och täcka över den lite med ett leende. Inte ens blommorna är fina hela tiden de vissnar ju och dör, så då blir dom också fula. Samma sak med träden. Så, ja, alla är fula någon gång.

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0