Ska inte du ut på krogen?!??

Dagens bästa scenario:

Vi får gäster hem. Hanna, Tommy och lilla Sixten. Jag sitter och lyssnar på ljudbok, dricker te och stickar på min lovikka vantar. Har varit ute och åkt skridskor, så jag har en stickad tröja på mig, men har bytt mina långkalsonger mot nylonstrumpbyxor. Är osminkad, och har håret i en trasslig knut mitt uppe på huvudet, känner mig som en föryngrad pensionär, men har jättemysigt, och är i min lilla egna dvala. Då kommer Tommy in i vardagsrummet där jag sitter i soffan, kollar på mig och kläcker ur sig
- Men här ska du väl inte sitta och sticka, du ska väl ut på krogen!
Jag: Meh, jag ska ju inte gå på krogen...
Tommy: Jo, men här ska du inte sitta!
Jag: Tommy, jag är bara sexton, jag får inte gå på krogen...
Tommy: Ojdå, trodde faktiskt att du var äldre...

Jasså, jag ser alltså lädre ut än sexton. Det här är tredje gången jag får höra det innom loppet av en månad. Vet inte riktigt om jag ska ta det possitivt, eller negativt.
Aja, de är väl alltid kul att höra att man ser äldre ut, så jag kanske ska försöka mig på ett krogbesök! Även fast jag inte vet vad jag ska göra där om jag nu kom in, för jag dricker ju inte... Men kul å testa i alla fall.









Puss&Godnatt ♥

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0