Man kan inte alltid vara på topp, när livet känns bott.

Nu var det länge sen jag skrev, jag vet. Men jag behöver inte ursäkta mig som alla andra småbloggare som tror att en miljon läser deras blogg, fast det i självaste verket inte är fler än fem som läser bloggen.  Men jag kan i alla fall säga att jag inte har haft någon inspiration. Jag har tyckt att livet suger, och att jag bara ville trycka på en stoppknapp. Har hållit humöret uppe, men har velat hoppa av skolan, bara göra det som är roligt. Har seriöst funderat på de där med att hoppa av skolan, men kommit fram till att jag inte kommer att ha någon framtid om jag gör det. Så, jag står kvar vid att gå natur.

Har även konstaterat nu i min deprimerade vecka att jag inte har någon som är kär i mig. Jag förklarade min kärlek till finaste, drygaste, knäppaste, dummaste och snällaste hästen Nino i stallet igår. Frågade om han ville gifta sig med mig, till svar fick jag ett skrap med hoven, och en ruskning på hela den stora hästkroppen. Jag undrar hur jag ska tolka det där? Som ett Ja kanske. Men jag vet inte, det verkar som ett tydligt Nej. Och allvarligt talat så skulle jag inte vilja gifta mig med en häst.

Men till seriösa business.  Idag var jag och repade inför musikeventet den 26 januari. Mysigt att vara med Elina, Malle och Charlie.  Malle och Elina är så grymma på gitarr och piano, och på att sjunga! Så vi kommer vara bäst på torsdag! Och Charlie med sin scen-skräck, som ska stå och prata för allt folk, han kommer fixa de perfekt! För vi är bäst tillsammans, och inget kan stoppa oss nu.

Och slutligen till en knäpp sak som hände idag. Jag är och repar, och så ringer mobilen. De är givetvis från något nummer som jag inte känner igen. När jag svarar så är det en kille som börjar snacka, och frågar vad jag gör. Jag svara ärligt, och sen frågar han om vi ska ses ikväll. Jag säger ju nej, och lägger på. Fattar att det är en busringning, och jag fattar inte varför idioterna som ringde inte ringde från dolt nummer. Kollade givetvis upp numret, och antar att det är ett abonnemang som står skrivet på någon snubbe från Luleå. Och jag kan bara säga till denna någon som ringde mig, ledsen, vi ses nog inte ute ikväll, och nästa gång, om du ska ringa upp en tjej bara för att det är kul och driva med henne, så ring från dolt nummer. Tack.

Ja, tack och bock, det här var allt från mig, tar och avslutar med en bild på min, mammas och Fridas fina snölykta från i onsdags.

 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0