Tisdag

Idag är det tisdag, en vanlig tråkig tisdag. Det är påsklov, och jag har sovit i tio timmar. De är fortfarande mörkt i mitt rum, jag har persiennerna nerdragna, och fönstret på glänt. Ute låter det som om att det regnar, och har ingen lust alls att kliva ur min varma gosiga, mjuka säng med mitt tjocka täcke och se efter om det verkligen regnar.

Mitt hår luktar hårfärg, för igår blekte jag hela mitt hår från min mörkbruna färg till ljusbrun, och sedan färgade jag i en mer kopparfärgad brun. Så nu är mitt hår ganska slitet, och trött och vill inte riktigt vara med mig. Men de blir nog bra igen efter några inpackningar. Intressant info, jag vet. Men det är detta som fyller mina dagar. Så idag ska jag nog träffa min underbara pojkvän. Jag har ingen aning om vad vi ska göra men de spelar egentligen ingen roll. Han är bara så fantastisk. När jag är med honom känner jag mig så trygg, du vet den där känslan som säger att ingenting i hela världen kan göra illa mig just nu. Den känslan har jag när jag är med honom. Det är samma sak när jag sover tillsammans med honom, då är jag trygg. Jag drömmer aldrig några mardrömmar. Men när jag sover själv så brukar jag drömma minst en mardröm per natt. Typ som i natt, då drömde jag en jätteläskig dröm om att jag var jagad av någon. Och du vet när drömmen är så läskig så att man vaknar med ett ryck, precis så var min dröm, så jag var nästan andfådd när jag vaknade. Det gillas inte.

Men nu ska jag knalla upp och käka lite frukost, även fast jag inte gillar frukost, så måste jag äta de ändå.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0