Kärlek

Ge mig ett missförstånd.
Jag är ett missförstånd.
En ovetande kroppslig gestalt, som letar efter ett slut.

Allt är tolkat fel,
för du lämnade svarta spår på vägen när du gick.
Allt det jag trodde var fel.
Trodde vi var annorlunda att jag var hel.

Får jag fråga dig en sak?
– Finns det en väg ut ur mörkret?
Ska du krypa eller gå?
Kommer du någonsin fatta det jag säger?

Som en ensam varelse som letar efter ett slut,
går jag här och hittar inte ut.
Dina svarta spår på vägen,
ska som suddas ut?
Finns det en väg ut ur mörkret
Hur ska jag hitta ut?

Jag ska vara som en fågel som slipper ut ur sin bur.
Så ska jag styra stegen mot himlen.
När ska jag landa?
När ska du fatta?

Om jag säger förlåt?
Kommer du stanna eller gå?

Vill du vara min livräddare?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0