Skuggor av svek omfamnar mig


Diktens namn: skuggor av svek omfamnar mig
Författare: cloudcometobreath
Publicerad hos http://www.diktkonst.se

en klump i halsen formas,
skuggor av svek omfamnar mig


sjunken i ett hav av tårar
vilsen i en evig dimma

fötter darrar, när ett ijus uppenbarar sig
blodet rusar till ytan och darrande händer torkar rinnande blod från näsan


visioner av en ängel vandrar i mina tankar
trådar drar i min själ, och trådens vassa kant skär i mitt kött
jag sjunger ut svarta toner
när tystnanden i bakgrunden börjar spela låten av mitt liv
svarta svarta toner
bildas på den vita himmlen och formas till skrift,

sklettet djupt inom mig börjar att krossas, som ett barn ligger jag framför den svarta ån och skakar


mitt hjärta torkar mitt blods tårar,

sjunken i ett hav av tårar
vilsen i en evig dimma






Visst är den fin!  Jag är helt förälskad! Den är så fint skriven!




Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0