Vad hände med alla söta små barn?

Hej allihopa! Idag har det varit en mysig dag med och inget pluggande. Hela klassen tränade på pjäserna som vi ska spela upp på engelskan... Och det var på sätt och vis skoj. Och så har jag vart på ett intensivt friidrottspass! Det var så härligt, först backlöpning ute och intervaller, och sen grundstyrka... Det var fett skönt, för det är liksom en träning där man kan ta ut sig helt. Man ska inte spara på några kafter.  Hela dagen är ju bra hittils, men sen när mamma kommer och hämtar mig efter träningen så är min lillasyster Frida med i bilen. Och så kläcker hon ur sig att hon vill ha en piercing i naveln! Hon är liksom bara 12år! Ja får panikångest! VAD hände med alla små söta barn som inte brydde sig om smink och piercingar när dom var 12? Alltså hallå, när jag var 12 var jag sjukt stolt över att jag hade fått ta hål i öronen. Och nu snackar min tolvåriga lillasyster om massor av smilk, piercingar, ja allt det där! Och inte ens min storasyater som är 17 får pierca sig... Hon är ändå 17, hur tänker då Frida, hur skulle hon kunna få en piercing, om inte ens min storasyater kan få det?!
Men som tur var så sa mamma tvärt nej, så det känns väldigt bra! Jag orkar bara inte med Frida, hon försöker att göra sig så ''Cool'' men hom misslyckas grovt. Hon försöker vara alladeles för mycket fjortis, men det blir bara patetiskt! Men aja, det är hennes liv hon förstör!

Men nu ska jag gå och läsa min  otroligt braiga bok!
Puss&kram/
Emma

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0